17 Temmuz 2012 Salı

Acemi'nin Cinsellikle İlk Tanışması

Ayşe Kulin'den Gizli Anların Yolcusu'nu ve Perihan Mağden'den Ali ile Ramazan'ı okumuş birisi olarak bir diğer eşcinsel içerikli roman olan Duygu Asena'dan Paramparça'ya başladım.

Spoiler
Kitapta 14 yaşındaki kahramanımız kendinden 3 yaş büyük bir erkek çocukla evde tek başlarına kaldıkları için babası tarafından dayak yiyor. Babasının amacı güya oğlunu korumak. Ancak tehlike hiç beklemediği bir yerden daha sonra geliyor; kahramanımızdan 15 yaş büyük eniştesinden.
Spoiler

Acemi Gay 14 yaşında iken abisi kardeşini koruma güdüsüyle, Acemi'den yaklaşık 15 yaş büyük dershane hocası hakkında konuşma yapıyor: "Bak Acemi, eğer o adamın sana bir kötülük yaptığını düşünüyorsan, hiç çekinmeden bana söyle. Ben senin abinim ve bütün sorunları çözebilirim yeter ki sen bir şey yaşarsan bana anlat." Ama geç kalmıştı. 2. sınıfa başlama arifesinde sünnet olup iyileştikten sonra annesi, anneannesi ve teyzesi ile gittiği ılıcalarda abisinin korktuğu olay yaşanmıştı Acemi'den yaklaşık 3 yaş büyük birisi ile.

Gittiği ılıcalarda diğer erkek çocukların arasına katılmaya çalışıyordu ama insan yerine konmuyordu Acemi. Oyunlara katılmasının  tek yolu hep ebe olmaktı. Ebe olarak onları yakaladıklarında ise kendi kafalarından uydurdukları kurallarla yeniden ebe Acemi oluyordu. Sonradan aralarına hiç almamaya ve dalgaya başladılar. Araya anneannesi girdi. Çocuklarla, Aceminin diyaloğu noktalandı. Yalnız yalnız gezmeye başladı.

Sonra bir arkadaş edindi orada. Onunla gezmeye, tozmaya, oynamaya başladı. Meğer o da ibne imiş. İbne ibneyi dakkada bulurmuş. Bunlarda birbirlerini bulmuş işte.

Gel hadi tuvalette birbirimize sürtünelim, dedi arkadaşı Acemi'ye. Donlar indirildi, (önce hangisi hatırlamıyorum) birisi yüzünü duvara arkasını öbürüne döndü. Ardından diğeri aynı pozisyonu aldı. O yaşta ne kadar olabilecekse o kadar sürtündüler birbirlerine.

Çocuğun oradaki tatili bitine kadar arkadaşlık ettiler birbirlerine. Çoğu zaman yan yana idiler. Kimse zerre şüphelenmedi. Acemi'de memnun idi o an için hayatından. Olayda taciz yok, tecavüz yok, zorlama yok, sadece iki yaşıtın cinselliği birlikte keşfetmesi var.

Ancak lise'de veya Ortaokul'da kendisinin niye böyle yanlış şeyler(!) hissettiğini sorguladığında çözümü o çocuğu suçlamakta bulmuştu Acemi. Halbuki kitapta da vurgulandığı gibi aslında o şekilde hissettiği için böyle bir olay yaşanmıştı.

36 yorum:

  1. bazen başkalarını suçlamak çok daha kolayına geliyor insanın. ama sonra bir bakıyosun ki aslında ortada ne suç var ne de suçlanması gereken bir kişi.
    her şey içimizden geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lise veya ortaokul yıllarımda yapacak yapacak başka bir şey bulamamıştım. Birisini suçlamam gerekiyordu bendeki yanlışlık(!) için.

      Böylece senin yazına yorum yazarken bahsettiğim konuyu da anlatmış oldum.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. bkz: ve onu dışarı çıkartacak birisini bekliyor :D

      Sil
  3. Normal bir geçiş donemi degil mı bu ? Hetora iliskilerde kız erkeğe bakkk ben de ne var der erkekte kıza acar :) yani şahsen ben de öyle olmuştu :) ayrıca ilk okuldaki en yakın kız arkadaşımla da olmuştu bir benzeri . Sizde de bunun karsı boyutu olmadı kadar doğal bir şey yok bence kendini suçlaman nie ??

    Kendini değişik iğrençliklerden dolayı suçlaması gereken o kadar insan var ki.... Sen sakın bununla suclamaaaaaa :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten suçlamıyorum artık. Ama bir dönem eşcinsel duygular hissetmemin nedenini o çocuk olarak görmüştüm. Tabii geçti o günler artık. Senin de ilk tanışman hoşmuş :) Aklıma yaşadığım bir olayı getirdi. Daha 1. sınıfa başlamamıştım. Annemin arkadaşının kızı bana kukusunu göstermişti :)

      Sil
    2. Kukular gösterilmek içindir yavrum o yasta :) sadece siz mı amcalara göstereceksiniz hih :)))

      Sil
  4. düşündüğümüzden daha benzeriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Zaten kitaptaki o bölümü okuyunca hemen yaşadıklarım aklıma geldi.

      Sil
  5. yani o an adını bile koyamadığın durumlar her erkek ve kızın başından geçmiştir bunlar :)

    YanıtlaSil
  6. tabiki geçti :) bu durumdan kendini ve karşıındakini suçlama bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kendimi ne de karşımdakini suçluyorum artık. One Girl Two Boy'un dediği gibi normal bir geçiş dönemi bu aslında.

      Sil
  7. sormak istediğim bir şey var, o çocuktan hoşlanıyor muydun? yani kalbini güm güm hoplatıyor muydu? eğer öyleyse, buruk olmakla birlikte komik ve şirin bir anıymış... üzdüğü kadar gülümsetebilir de (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu olay yaşandığında daha 7 yaşında idim. Diğerlerinin beni aralarına almamalarından ötürü bu çocukla arkadaşlığım bana ilaç gibi gelmişti. Yalnızlıktan sıkılmıştım 3 kadının arasında. Güm güm hoplattı mı kalbimi hatırlamıyorum açıkçası. Ama kaldığımız odaya beni almak için geldiği zaman mutlu olurdum. Keşke onunla karşılaşabilsem bir daha ama adını sanını hiçbir şeyini hatırlayamıyorum.

      Zaten beni hiç üzmedi bilakis mutlu etti o zamanlar. Sadece ben bir dönem kendimi sorguladığımda onu suçlu bulmuştum. Yani arada bir burukluk yok benim adıma artık :)

      Sil
    2. Eh, gayet iyi o zaman. Umarım her şey gönlünce olur...

      Sil
  8. Bende yaşamıştım bunun gibi bir Olay. Mahalleden çoçukluk arkadaşımdı küçüktük. Tüysüz bamyalarımızı birbirine çakıştırıp cinselliği keşfetmeye Çalışıyorduk. Yok aslında öle bir şey biz zevk olsun diye yiyişiyorduk işte. Ara ara görüyorum o çoçuğu ama merhaba merhaba başkada bir lakırtı yok... Paramparçayı ilk kez senden duydum en kısa zamanda alıp okurum, paylaşman güzel oldu teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii, bu olaylar yaşandığı sırada cinselliği keşfedelim diye bir dert yok. Daha çok merak.

      Sil
  9. kendinide suçlama başkalarınıda sen ''kötü'' biri olmadıktan sonra yaptıkların yaşadıkların hissettiklerin kimseyi ilgilendirmez acemi :)

    YanıtlaSil
  10. Çocukluk anıları ve sade, temiz duygularda ki acemi kaçamaklar.
    Çocukluğum aklıma geldi birden.

    YanıtlaSil
  11. sen zamanında onu suçlayarak daha iyi hissetmeye çalışmışsın. benim savunma düzeneğim daha saçmaydı. biriyle yakınlaştıktan sonra kendi kendime ''merak etme bigün doğru kızı bulacaksın, sadece şu an kafan karışık'' diyordum :D sanırım o doğru kızla tanışamadan kızcağız öldü, ben de kendi cinsime kaldım, kader işte :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplumsal çevre, bizi savunma mekanizmaları üretmeye itiyor.

      Ama işte gel gör ki sonuç ortada :) Ne kadar uğraşırsak uğraşalım bu yolun yolcusu(!) olduk sonunda :)

      Sil
    2. yol arkadaşları iyidir :P hepinizi tanımaya çalışacağım bundan sonra ;)

      Sil
  12. ohooo, her gösterdiğimiden hoşlansaydık, ilkokuldan beri elimde dolaşırım ben :) Fırsatını yakalayıpta seks yapmadığım olmamıştır. Çok kasıyorsunuz , duyarlı olmak için ağdalım konuşmaya çalışıyorsunuz, kuku diye bir tabir yok Türkçe'de karikatüristler AM yazmadıkları için zamanında uydurdular, kuku ne , bamya ne yahu, onların Türkçe de ki adı Yarak( tek r ile yazılır), ve Am dır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seksi bazıları gerçekten özel insanlarla yapmak ister, bazıları ise hoşuna giden herkesle. Bu ikisine de doğru ya da yanlış diye ayırmayı pek sevmem. O öyle yapar öbür böyle.

      Dil yaşayan bir varlıktır. Niye bir nesneyi bir kelime ile ifade etmek zorunda kalalım ki?
      Am, vajina, kuku, kutu...
      Çük, pipi, penis, yarak, yarrak, yarrrrraaak, alet, bamya, düdük(düdüklemek buradan geliyor)...

      Sil
  13. Seviyorum sizi:D

    YanıtlaSil