1 Nisan 2012 Pazar

Seks Yapacağına Kitap Oku

İnsanların büyük bir çoğunluğu neden LGBT bireylere karşı bu kadar ön yargılıdırlar? Bizim duygularımız yok mu? Bizler aşık olamaz mıyız? Neden sadece kendi dar pencerelerinden bakarlar ki olaylara? Niye bu kadar zordur hissettiklerimizi anlatabilmek onlara?

Birisi bana diyor ki;
-Eşcinsel duygulara sahip olmak ya da olmamak bir sorun değil, asıl sorun bunu yaşamak. Bir gay olarak bir erkekle ilişki yaşamamalısın. Buna sapıklık denir.

Soruyorum sana ey şahs-ı muhterem: Benim hakkım yok mu cinselliği yaşamaya, sevişmeye, öpüşmeye, seks yapmaya?.. Benim dört duvar arasında yaşadıklarım seni ne ilgilendirir? Bunu nasıl sapıklık olarak adlandırabilirsin? Birisine tecavüz mü ettim? Küçük çocuklara mı sarktım? Birisini mi aldattım? Ensest bir ilişkide mi bulundum? Yaşadıklarımı gizli kameraya alıp karşımdakine şantaj mı yaptım? Başkasının eşine mi göz diktim? Bu işin içine para mı karıştırdım?.. (Burada, zorunlu seks işçiliğinden başka hayatını kazanma imkanı bırakılmayan travesti, trans veya trans olmayan kadın bireyleri ayrı tutuyorum. Sapık olan onlar değil, onları bu yola itenler, fobikler, toplum..)

Diyor ki;
-Ben meşru dairede ilişkimi yaşıyorum, yaşayacağım; ya sen? Üstelik, üremek için kadın ve erkek gerekli, iki erkeğin cinselliği döl israfı.

Meşruiyetin kaynağı sadece yasalar ve/veya din anlayışları mıdır? İki insanın birbirini sevmesi o ilişkiye meşruluk kazandıramaz mı? Üstelik, toplumdaki herkes üremek, çoğalmak zorunda mı? O zaman toplumun %10'undan fazlasını oluşturan eşcinsel bireylere bu duygu, bu his nereden geliyor? Diğer canlılarda (ayrıntı için bakınız) eşcinsel yönelimler yok mu zannediyorsun? Birisi ile sevişmek (adı üstünde, sevmekten geliyor) sadece üreme maksadı ile mi yapılır?

Ayrıca diyor ki;
- Bir erkek ile seks yapacağına git kitap oku.

Çok güldürdün be beni. Bari daha anlamlı, daha zekice bir şeyler bulsa idin. Bu duyguyu tatmin etmek için yerine neyi ikame edebilirsin ki? Bunun alternatifi ne olabilir ki?

Bir başkası da diyor ki;
-Eşcinsel aşk olur mu? Veya böyle bir kıpırdanma olsa dahi ona 'aşk' mı denmeli?

Benim hissetiklerimi seninkinden değersiz kılan nedir? Senin bunları hissedemiyor olman mı? Yoksa sana  küçüklükten beri öğretilmiş olan sığ düşünce kalıpları mı? Bu kalıpları kırmak atomu parçalamaktan daha mı zor?

15 yorum:

  1. güzel bir hesaplaşma olmuş.. bunları gerçekten birileri sana söyledi mi bilmiyorum ama cevaplar tatmin edici.. sevindim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk üç soru bana yöneltildi ama farklı zamanlarda. Sonuncusunu ise bir islamcı gazetede yazar olan birinin twitter hesabında okudum.

      Sil
  2. - Bir erkek ile seks yapacağına git kitap oku. beni de en çok bu soru güldürdü. bir zamanlar internett bir video dolaşıyordu aaaa ayşaaa kafan acıosa gözlük tak diyeee . aynen ona benzemiş. allah kolaylık versin size ne diyim. agzı olan konuşuyor. bu ülkede hangi konuda ayrımcılık yapılmıyor ki bu konuda yapılmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizlere anlayış gösterdiğini söyleyenlerin çoğu da maalesef bizi sapık olarak görüyor. Onlara göre yerimiz cehennem. Senin gibi olaya yaklaşabilenler o kadar az ki. Üstelik bu sadece cinsel yönelim için geçerli değil. Genel bir tehammülsüzlük söz konusu bir çok meselede. Farklı olanın canı çıksın mantığı hakim. Her şey tek tip, homojen olmalı(!).

      Sil
  3. :)kitap oku oku gözlerim kaydı ayol, nereye kitap okuyorum allasen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte, seks yapmak yerine kitap okursan günah işlememiş olursun (!)

      Sil
  4. Önyargılı olmalarının arkasında tek sebep yatıyor aslında: "Gelenekselleşme" Bununla birlikte gelen başka sebepler de var tabii. Onlara da cahillik, var olanın değişeceğini düşünmeme, din. Meşru daire dediği şey de aslında eskiden gelen düşünce, gelenek. Başka bir şey değil.

    Dışardakiler bizi sürekli seks düşünen sapıklar olarak görüyorlar. Bununla birlikte bizim de aşık olabileceğimiz gerçeğini unutuyorlar. Ya da hala tam olarak 2 erkek çifti kabul edemedikleri için "aşkı"ı bize yediremiyorlar. Belki de kendileri aşık olamadığından ya da aşkı bulamadığından bize yakıştırmak istemiyor. Bir nevi kıskançlık olabilir.

    Bir heteroseksüel arkadaşım "sürekli birilerini buluyorsun, güya sizin işiniz zordu ama en kolayı sizinmiş, peh" demişti. Gülmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi belki de bize karşı önyargıları, bakışları toplumsal olarak değiştirme atomu parçalamaktan daha zor, sonuçta atom artık parçalanabiliyor. Ama...

      Sil
  5. Eşcinselliği kabul eden bir toplum olmayacak asla. Belki yaşlandıkça çevremiz eşcinsellerle, bizi kabul eden insanlarla dolacak ama toplum genel olarak karşı olacak bu duruma. Alışmak zorundayız.

    YanıtlaSil
  6. kaldırım heteroseksüel arkadaşının kıskançlığına hayran kaldım :D

    eee davulun sesi uzaktan hoştur demişler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAHAH aynen öyle canım. "hıhı evet hemen buluyorum ben de sevgili zaten."

      Sil
  7. selam dostlarım :) aranıza yeni katılmış kendini yeni kabul etmiş bir arkadaşınızım :) çok güzel seyler anlatmışsın acemi gay. fakat kavram olarak su sordugun sorular ve cevaplarında biraz kendinle çelişmişsin bilmiorum muhtemelen ben böyle düşündüğüm için olablir bikisi bile böle dsunuyosa bence bu yazını tekrar gözden geçirmelisin derim. Şöyleki yukarıdaki ilk soruda eşcinsel duygular tamam ama bi erkekle seks yapmak sapıklı demiş onu cevaplamışsın alttaki soruda da seks yapma kitap oku lafına da seksist bir açıdan bakmışsın bu açıdan çeliştiğini düşünüyorum hatam varsa affola hepinize ii günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler.

      Yazdıklarını dikkate almak isterim ama eleştirinde tam olarak hangi noktalara takıldığını anlayamadım, kusura bakma. Biraz daha ayrıntılı açıklar mısın?

      Hangi bakımdan seksist?
      "Kitap oku" lafına verdiğim cevabı ne şekilde değiştirirsem seksist bakış açısından kurtulurum?

      "Bir erkekle seks yapmak sapıklık" sözüne verdiğim cevapta sorun görüyor musun?

      Sil
  8. yani ne soyleyim ki bilemedim.escinsellik asla ve asla olmamali yani tanrim bizi bu dunyaya kadinla erkegin birlikteligi icin yaratdi.kadinla-kadin erkkle-erkek cok komik ve acinasi bir durum.yani boyle bir beraberlik anlatilirken sadece insanin kaslari catilir ama beynide donar.yani bu isden zevk duyanlar hatta bunun boyle olmasini kabulleneler yasamamali ve pisikologa gitmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız, sana kızamıyorum zira bir eşcinsel olarak ben bile kendimi tam anlamı ile kabul etmeden evvel homofobik idim. Ama değiştim. Öğretilegelmiş bakış açını sen de bir kenara koymasını başarabilirsen belli bir mesafe kat edebilirsin pekala. Zira bu tür bloglara girmiş ve okumaya başlamış isen bir arayışta olman olası.

      Bir heteroseksüel düşünelim ki sadece gaylerden oluşan bir adaya düşmüş. Bu ada sakinleri heterofobik imiş. Bu adamcağız kendini saklamak için sürekli rol yaparmış çünkü öğrenilirse hakaretlere, sataşmalara maruz kalacağını bilirmiş. Ardından hakkında çıkan hetero dedikodularını bitirmek için istemediği halde hem cinsi ile evlenmiş.

      Sen bu adamcağız yerinde olmak ister miydin?

      Sil